Wednesday 13 June 2012

Penantian...

Kata orang penantian itu sungguh menyakitkan...YUP mmg benar jika penantian itu adalah sia-sia...
Namun jika difikir dari sudut len...Banyak mana kite usaha..byk mana kite sabar..banyak ane kite berdoa..semua itu ke arah yg lebih..berubah ke arah yg lebih baik..InsyaAllah....
Bila diamati betol2 kite belajar mcmne bersabar..Redha..berharap pada yg Maha Esa..mengajarkan kita byk erti sebnr tentang hidup...CUKUP berharga...cukup syg jika kite tdk mghargai stp pe yg dilalui...Kdg2 kite lupa pe tujuan asal n matlamat yg dicari slame ni..Kita alpa dgn mainan dunia..bende tu aku sndiri lalui.....
Masa makin meninggalkan kita..pernah ke kite berfikir sejenak??Cukup kah amalan kita tuk mghadapi hari esk???Sudah bersediakah kita dengan 'MATI'???
Ya Allah ....jauh telah ku hanyut dgn perkara yg sia2 sedangkan Jalan-mu jualah penentu sglnya...Mengapa aku harus menyalahkan takdir???mengapa harus aku persoalkan Qadak n Qadar???BERDOSAnye lah aku.....
Sedih??manusia dikurniakan hati diman pelbagai perasaan yg ad...marah...gembira..emOsi...cukup nikmat anugerah yang diberi kpd stp insan bergelar MANUSIA....Kite dikurniakan Akal tuk berfikir mana yg baik dan buruk..Namun mengapa kite msih persia2kan semua tu??KeMOng la ...SEDARLAH..berpijak pd bumi yg nyata!!!!

Ayuh bngkitlah..Usah kau ragu2..Percayalah stp kedukaan itu terselit kegembiraan.....



No comments:

Post a Comment