Tuesday 30 July 2013

Kongsi Tips Tentang Lelaki...


5 Perkara Lelaki Ingin Di sisi Wanita

1) TERIMA SEADANYA
Perkara paling utama adalah kite mengetahui mengenai lelaki, bukan mengubah lelaki jadi orang lain. Jika seseorang perempuan tu ubah personaliti lelaki , kemungkinan lelaki itu tidak menyukai perempuan itu. So terima lah lelaki itu seperti mana mereka sudi menerima anda....

2) MEMAHAMI SIKAP LELAKI
Cuba fahami sikap dan tgkah laku lelaki kemudian menyesuaikan sikap itu dengan diri anda. Adalah lebih baik jika kite cuba ubah dengan sesuatu yg tdk sesuai dengan diri kite. Asalkan tdk bertentangan dengan agama dan budaye kite sudah la yep..

3) CUBA MEMUJUK
Siapalah kite untuk mengubah seseorang itu melainkan dengan kerelaan hatinya sendiri tanpa paksaan dan desakan daripada orang lain. Kite cuba dulu pada diri sendiri dengan mengubah ke arah yang lebih baik lalu mengajaknya pula untuk memperbaiki diri.

4) SALING MEMPERCAYAI
Jika anda tidak mempercayai lelaki, jangan harap lelaki akan mempercayai diri anda. Untuk membuatkan diri tidak dipercayai bukan mudahnya payah dan membuatkan orang percaya kepada anda bukan mudah.

5) JANGAN MERENDAHKAN MARTABAT LELAKI
Apabila berkahwin, lelaki adalah ketua dalam rumah tangga. Maka perempuan jangan sesekali mengecilkan hati seorang lelaki dan membandingkan dirinya dengan lelaki lain. kemudian membuatkan lelaki berdiam diri dan tertekan dengan sikap anda itu.


Jika ada yang sayang..Hargailah mereka..Jangan terlalu mengongong dan jangan terlalu berharap..Sedangkan dalam hadis pom menyuruh kite hidup dalam bersederhana..Bersederhanalah dalam segala hal..
InsyaAllah setiap masalah kite dapat atasi dengan mudah...

No comments:

Post a Comment