Hai..lame x jumpa kan???
Okai tujuan post kali ni adlh nk kongsi satu bnde..iaitu mengenai KERJA..!!!
Ramai yang menginginkan kerja yang best2 jer..cntohnye kerja kerajaan...tipulah kalu ak kate ak tidak mendambakan kerja itu semua...NAMUN tak brmakna kite bleh mempelekehkan kerja2 swasta yg ada...Malah jika dibandingkan gaji kerja swasta lebih lumayan lbh bnyk pengalamn yg bleh kite dpt...
Yang penting ape2 pom pekerjaan ATAS DIRI KITA BELAKE..kate org ganu...kalau molek la kite maka molek la kesannye...Kalau keje kerajaan pangkat besar skalipun kalau terlibat dgn kes2 yg merOsakkn imej pom xgune juga..btol x???begitu juga sebaliknye..yang penting HALAL dan diredhai Illahi...
Dan kite sntiasa jga hati, jaga perlakuan,jaga kata2...kerna itu semua mlambangkan peribadi kita....
Aku seorang gadis simple jer..tegas dalam segala hal..Tapi cukup manja jika jiwanya tersentuh... Cepat Marah then cepat jugak sejuk.. Berkawan biar 1000, Bercinta hanya tuk suami tercinta... Aku Terima kalian seadanya...Selamat Berkenalan...
Sunday, 27 April 2014
Saturday, 28 December 2013
Kerja Oh kerja...
Ni nk nasihat sket pd mereka2 yg dapat kerja KERAJAAN TUH...
Jika anda telah pun menjawat jawatan tetap atau keje kerajaang tuh tlun lah keje bersungguh2 ..jgn malas ngt ...Ni bila berurusan dgn org awam sambil lewa je..kalu ikutkan gaji keje swasta lagi besow dr deme2 sume..jgn gop brlagok ngt...hish (marah nim)..
Kerja itu adalah satu anugerah atau rezeki dari Allah.S.W.T.. Apabila kita dh mempunyai kerja maka automatik kite telah memegang amanah untuk dilaksanakan dgn jujur,ikhlas dan baik semata2 KERANA ALLAH S.WT bukan gaji semate2..MOHON TERASA.
Malah ade sahabat bergurau dgn sy " alah org kerajaan yg keje mls2 tuh bese pakai kabel" huhuhu anda mau ke dilabelkan sedemikian rupe??
sy ank Org kerajaan so tlun r jaga nama baik warga penjawat awam ni...
Bersyukur la anda kerana nama anda terpilih untuk mnjadi sebahagian mereka (jawatan awam)...
Saya pom mahu mnjadi sebahagian namun belum ad rezeki lg...Doakan sy hehe...
Ni nk nasihat sket pd mereka2 yg dapat kerja KERAJAAN TUH...
Jika anda telah pun menjawat jawatan tetap atau keje kerajaang tuh tlun lah keje bersungguh2 ..jgn malas ngt ...Ni bila berurusan dgn org awam sambil lewa je..kalu ikutkan gaji keje swasta lagi besow dr deme2 sume..jgn gop brlagok ngt...hish (marah nim)..
Kerja itu adalah satu anugerah atau rezeki dari Allah.S.W.T.. Apabila kita dh mempunyai kerja maka automatik kite telah memegang amanah untuk dilaksanakan dgn jujur,ikhlas dan baik semata2 KERANA ALLAH S.WT bukan gaji semate2..MOHON TERASA.
Malah ade sahabat bergurau dgn sy " alah org kerajaan yg keje mls2 tuh bese pakai kabel" huhuhu anda mau ke dilabelkan sedemikian rupe??
sy ank Org kerajaan so tlun r jaga nama baik warga penjawat awam ni...
Bersyukur la anda kerana nama anda terpilih untuk mnjadi sebahagian mereka (jawatan awam)...
Saya pom mahu mnjadi sebahagian namun belum ad rezeki lg...Doakan sy hehe...
Monday, 23 September 2013
Konvokesyen UMT....
Hai dear..dh lame ambe dop nyonteng2 snim hor..maklum lah desakan kerja ambe xdop ms nop nyonteng2..hahh tu dia..
Okai ape itu konvokesyen???bkn Konvoi ye..
Konvokesyen (atau majlis penyampaian ijazah) merupakan tindakan penerimaan atau penganugerahan ijazah akademik dari universiti atau upacara sedemikian. Perkataan "konvokesyen" berasal dari perkataan bahasa Inggeris convocation yang tidak semestinya sama maksudnya (maksud asal convocation ialah "sekumpulan orang yang dihimpunkan untuk tujuan khas"). Di Amerika Syarikat dan Kanada, konvokesyen turut diadakan di peringkat sekolah dan kolej. Terdapat banyak tradisi yang berkait dengan upacara penyampain ijazah ini, yang paling terkenal kemungkinannya ialah lontaran topi siswazah ke udara.
Sumber dipetik dari sesawang ...
Okai mengikuti pengalaman aku kali ini adlah kali ke-3 aku konvo..hah
1) Sekolah Menengah Sultan Ismail
2)Kolej Teknologi Bestari (kini: kUBes Kolej Universiti Bestari)
3)Universiti Malaysia Terengganu ( coming soon)
yehaaaaaaaaaaa..hepi2 tak terhingga..bkn snng nop smpe ke tahap ini....Alhamdulillah dan bersyukur kepada Illahi sb mengurniahkan anugerah seperti ma dan abah yg xjemu menjaga aku smpai aku berjaya..Dan juga adik beradik aku..kaklong dan adik yg bayk bg semngat kat aku...Tak lupa juga guru2 dan rakan seperjuangan yg byk menberi suntikan padu...
TERIMA KASIH SEMUANYA.....
hATI BERDEBAR2 BUAT KALI KE-3 HEHEHEH
Okai ape itu konvokesyen???bkn Konvoi ye..
Konvokesyen (atau majlis penyampaian ijazah) merupakan tindakan penerimaan atau penganugerahan ijazah akademik dari universiti atau upacara sedemikian. Perkataan "konvokesyen" berasal dari perkataan bahasa Inggeris convocation yang tidak semestinya sama maksudnya (maksud asal convocation ialah "sekumpulan orang yang dihimpunkan untuk tujuan khas"). Di Amerika Syarikat dan Kanada, konvokesyen turut diadakan di peringkat sekolah dan kolej. Terdapat banyak tradisi yang berkait dengan upacara penyampain ijazah ini, yang paling terkenal kemungkinannya ialah lontaran topi siswazah ke udara.
Sumber dipetik dari sesawang ...
Okai mengikuti pengalaman aku kali ini adlah kali ke-3 aku konvo..hah
1) Sekolah Menengah Sultan Ismail
2)Kolej Teknologi Bestari (kini: kUBes Kolej Universiti Bestari)
3)Universiti Malaysia Terengganu ( coming soon)
yehaaaaaaaaaaa..hepi2 tak terhingga..bkn snng nop smpe ke tahap ini....Alhamdulillah dan bersyukur kepada Illahi sb mengurniahkan anugerah seperti ma dan abah yg xjemu menjaga aku smpai aku berjaya..Dan juga adik beradik aku..kaklong dan adik yg bayk bg semngat kat aku...Tak lupa juga guru2 dan rakan seperjuangan yg byk menberi suntikan padu...
TERIMA KASIH SEMUANYA.....
hATI BERDEBAR2 BUAT KALI KE-3 HEHEHEH
Tuesday, 30 July 2013
Kongsi Tips Tentang Lelaki...
5 Perkara Lelaki Ingin Di sisi Wanita
1) TERIMA SEADANYA
Perkara paling utama adalah kite mengetahui mengenai lelaki, bukan mengubah lelaki jadi orang lain. Jika seseorang perempuan tu ubah personaliti lelaki , kemungkinan lelaki itu tidak menyukai perempuan itu. So terima lah lelaki itu seperti mana mereka sudi menerima anda....
2) MEMAHAMI SIKAP LELAKI
Cuba fahami sikap dan tgkah laku lelaki kemudian menyesuaikan sikap itu dengan diri anda. Adalah lebih baik jika kite cuba ubah dengan sesuatu yg tdk sesuai dengan diri kite. Asalkan tdk bertentangan dengan agama dan budaye kite sudah la yep..
3) CUBA MEMUJUK
Siapalah kite untuk mengubah seseorang itu melainkan dengan kerelaan hatinya sendiri tanpa paksaan dan desakan daripada orang lain. Kite cuba dulu pada diri sendiri dengan mengubah ke arah yang lebih baik lalu mengajaknya pula untuk memperbaiki diri.
4) SALING MEMPERCAYAI
Jika anda tidak mempercayai lelaki, jangan harap lelaki akan mempercayai diri anda. Untuk membuatkan diri tidak dipercayai bukan mudahnya payah dan membuatkan orang percaya kepada anda bukan mudah.
5) JANGAN MERENDAHKAN MARTABAT LELAKI
Apabila berkahwin, lelaki adalah ketua dalam rumah tangga. Maka perempuan jangan sesekali mengecilkan hati seorang lelaki dan membandingkan dirinya dengan lelaki lain. kemudian membuatkan lelaki berdiam diri dan tertekan dengan sikap anda itu.
Jika ada yang sayang..Hargailah mereka..Jangan terlalu mengongong dan jangan terlalu berharap..Sedangkan dalam hadis pom menyuruh kite hidup dalam bersederhana..Bersederhanalah dalam segala hal..
InsyaAllah setiap masalah kite dapat atasi dengan mudah...
Sunday, 28 July 2013
Perilaku Kelahiran seseorang melalui Bulan-bulan Islam
MUHARRAM--
BERSIFAT
PENDIAM, SIHAT FIKIRANNYA.MUNGKIN AKAN MENJADI BODOH JIKA TIDAK MENDAPAT
DIDIKAN YANG SEMPURNA, WALAUPUN BEGITU, JIKA DIDIDIK DENGAN BAIK, DIA BOLEH
MENJADI CERDIK KERANA BAKAT FIKIRAN YANG PINTAR CERDAS ADA PADANYA. DIA
MEMPUNYAI KEINGINAN YANG BAIK DAN SELALU BERADA DALAM SELAMAT.
SAFAR--
TABIATNYA
BURUK. DIA TIDAK SUKA MENGAKUI KESALAHANANYA.IBUBAPANYA PERLU MENDIDIKNYA BAGI
MENGHILANGKAN TABIAT BURUK ITU, JIKA TIDAK,KEHIDUPANNYA AKAN MENJADI SUSAH DI
KEMUDIAN HARI. WALAUPUN BEGITU, SEKIRANYA DIA MELALUKAN SESUATU KEPENTINGAN
DIRINYA, SELALUNYA IANYA MENDATANGKAN HASIL.
RABIULAWAL--
PERWATAKANANYA
BAIK.MUNGKIN DIA MENDAPAT PANGKAT YANG BESAR, MENJADI ORANG YANG BERPENGARUH
ATAU KAYA TANPA DIDUGA. DALAM PEKERJAAN RAMAI YANG SUKA. SIKAP NEGATIF DIRINYA
TERMASUKLAH KURANG SABAR,HATINYA KERAS DAN MUDAH MARAH.
RABIULAKHIR--
PERWATAKANNYA
JAHAT.HATINYA TIDAK TETAP.FIKIRAN DAN KEMAHUANNYA LEMAH,BURUK NAFSUNYA,KASAR
WATAKNYA, MUDAH MENGANGKAT TANGANNYA. KEHIDUPANNYA MENJADI SUKAR KERANA TABIAT
BURUKNYA ITU.IBUBAPA MENEMPUH KESUKARAN DALAM MENDIDIKNYA.
JAMADIL AWAL--
DIA
MEMPUNYAI TINGKAT KEYAKINAN YANG TINGGI.DIA BERANI DAN NEKAD,KADANGKALA
MELAKUKAN SESUATU YANG BODOH ATAU BAHAYA. WALAUPUN BEGITU KEBERANIANYA DAN
TEKADNYA ITU AKAN MENUNJUKKAN HASIL USAHANYA, YANG AKAN MENEMUI KEGAGALAN JUGA.
JAMADIL AKHIR--
WATAKNYA
BERANI,DIA HORMATKAN ORANG LAIN.BERBAGAI KEPANDAIAN ADA PADANYA.APABILA DIA
TAHU BAHAWA DIA SALAH ATAU KELIRU MAKA DIA MUDAH MENGAKUINYA,TAPI BILA DIA TAHU
DIA BENAR,PENDIRIANNYA KERAS DAN TIDAK MAHU MENGALAH. SEMASA KECILNYA,IBUBAPANYA
PERLU MENDIDIKNYA DENGAN BAIK AGAR TERSERLAH SIFAT-SIFATNYA YANG BAIKNYA
ITU,KERANA JIKA BETUL DIDIKANNYA MASA DEWASA IA AKAN MENYENANGKAN KEDUA ORANG TUANYA.
REJAB--
SEMASA
KECILNYA DIA DEGIL DAN NAKAL.IBUBAPANYA
PATUT MENDIDIKNYA DENGAN BAIK AGAR DIA DAPAT MENERAPKAN NILAI2 YANG
BAIK.KETIKA SUDAH DEWASA, DIA SUKA BERSIKAP MERENDAHKAN DIRI DAN BERSIKAP TIDAK
TAHU MENAHU. INI AGAK BERLAINAN DARI SIKAPNYA SEMASA KECIL. WALAUBAGAIMANAPUN
HIDUPNYA SELAMAT DAN SENTOSA.
SYAABAN--
PERWATAKANNYA
BAIK.HIDUPNYA SELAMAT DAN REZEKI TIDAK
PUTUS-PUTUS.SEWAKTU KECILNYA DIA MUDAH MENGALAH SEMASA BERMAIN DENGAN
KAWAN-KAWAN.KELAKUANNYA BAIK, BERBUDI BAHASA HINGGA SEMUA ORANG SAYANG PADANYA.MASA DEWASANYA DIA
AKAN BERJAYA DALAM SEGALA KERJAYANYA DAN MUDAH MENDAPAT REZEKI.
SYAWAL—
PERWATAKANNYA
KERAS.HATINYA KERAS.DIA TIDAK SUKA DIKALAHKAN OLEH ORANG LAIN.HAL INI
MEMBAHAYAKAN HIDUPNYA.OLEH ITU IBUBAPANYA PERLULAH MENDIDIKNYA DENGAN BETUL
BAGI MENGHILANGKAN TABIAT BURUKNYA ITU. JIKA TIDAK KEHIDUPANNYA MENJADI SUSAH
KERANA OERANGAI KERAS HATINYA DAN DIA SELALU BERGADUH TERUTAMA DALAM HAL
MENCARI REZEKI.
ZULKAEDAH—
PERWATAKANNYA
PENDIAM.BAKYAK PERKARA BAIK PADA DIRINYA BERUBAH MENJDAI BURUK.DIA BANYAK
BERFIKIR, PERBUATANNYA KADANGKALA MENJADI KELIRU.DIA SEHARUSNYANBERTINDAK TANPA
TERLALU BANYAK BERFIKIR UNTUK MENDAPAT HASIL YANG MEMUASKAN
ZULHIJJAH--
JIKA DIA JAHAT DIA TERLALU JAHAT.JIKA DIA BAIK TERLALU BAIK PULA.DIA SERING MENDAPAT PADAT DARI PERBUATAN DIA SENDIRI.DIA SUKAR MENGAWAL PERASAANNYA KADANGKALA TERLALU BERLEBUH-LEBIHAN ATAU SEBALIKNYA.OLEH KERANA DIA TIDAK DAPAT MEMBERIKAN GARIS PEMISAH, DIA SUKAR MEMPERTIMBANGKAN BAIK BURUKPERBUATANNYA. DIA SERINGKALI MENYESAL KERANA KURANG HATI-HATI DAN KURANG PERTIMBANGAN.
HIJRAH—
SEKIRANYA
ANDA MENGETAHUI PADA BULAN HIJRAH ANDA DILAHIRKAN, MENURUT PENGETAHUAN
TRADITIONAL BULAN ITU MEMPUNYAI PENGARUH YANG TERSENDIRI TERHADAP
PERILAKU.DICATATKAN BAGI MENAMBAHKAN PENGETAHUAN.
والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)
Tuesday, 23 July 2013
Aku Dilemma
Dilemma???
Ambivalent = berbelah bagi, serba salah
~~ serba salah = in two-mind ,...
bad blood = mempunyai perasaan dengki terhadap orang...
beggarly melarat, serba kekurangan...
All = seluruh, semua, segala-galanya, serba,...
All = rounder = orang yang serba boleh,...
serba saneka = various
Tahu ,serba tahu = know-all
Dalam hidup kite ni, mmg xlari dr bende nim...Dilemma dlm membuat keputusan yang tepat...memilih yg terbaik tuk kite...
Bila ini terjadi ..pe harus kite buat???Haa..ni nk habaq mai sket noh..
(1) Sebagai umat Islam ..yang PERTAMA kite haruslah berdoa kepada Tuhan agar diberi jalan keluar /penyelesaian setiap masalah kite..Kerana setiap dugaan yg telah beri xkan melebihi kemampuan umatnye....
(2) Selalu buat bende2 positif..
(3) Bersikap Optimis pada setiap aktiviti atau sibukkan diri anda
(4) Jangan Mudah terperuk dengan keadaan yg menjatuhkan masa depan
(5) Fikirlah bahawa hidup kite ni luas, sentiasa tanamkan kata-kata positif dalam jiwa
~~ contohnye"aku boleh,aku xkan putus asa,aku xkan tewas."
(6) Jangan lemah hanya kerana CINTA
(7) Berdiri teguh dan sentiasa menjerit sekuat nye (dalam hati ye) setiap kali kite nak mulai aktiviti kite dan laluilah dengan kebahagiaan bukannye kedukaan...
(8) Hargailah waktu, janganterusan berfikir bahawa masalh itu adalah masalah paling sukar dan ingat lah pepatah pernah mengatakan " Di atas langit masih ada langit lagi"
(2) Selalu buat bende2 positif..
(3) Bersikap Optimis pada setiap aktiviti atau sibukkan diri anda
(4) Jangan Mudah terperuk dengan keadaan yg menjatuhkan masa depan
(5) Fikirlah bahawa hidup kite ni luas, sentiasa tanamkan kata-kata positif dalam jiwa
~~ contohnye"aku boleh,aku xkan putus asa,aku xkan tewas."
(6) Jangan lemah hanya kerana CINTA
(7) Berdiri teguh dan sentiasa menjerit sekuat nye (dalam hati ye) setiap kali kite nak mulai aktiviti kite dan laluilah dengan kebahagiaan bukannye kedukaan...
(8) Hargailah waktu, janganterusan berfikir bahawa masalh itu adalah masalah paling sukar dan ingat lah pepatah pernah mengatakan " Di atas langit masih ada langit lagi"
so..nop oyt disini..Setiap perkara kite lalui pasti ada penyelesaian
Hadapilah masalh itu dengan hati yg tabah dan ingatlah Tuhan sentiasa ad dengan kite..Sebaik2 tempat mengadu adalah mengadu pada Allah S.W.T...
Sunday, 21 July 2013
Siapakah aku sebenarnye..????
sape aku sebenarnye??? aku pom xtau..haha
Al-Kisahnye..
dlu mase kecik2 ak minat gler cite Power Rangers...sampelah aku nop jadi seorang anggota polis.... aku msuk kadet polis smpe tingkatan 5..mcm2 aku lalui dgn kadet..kawad, khemah mmg menyeronokkan..aku suke sangat...
Bila sambung belajor ( DIPLOMA Kewangan Dan Perbankan) minat aku beralih ,aku nOp jd manager bank..hehehe..sepanjang aku belajor 3 thn tuh..aku belajo kir3, kewangan, perbankan Islam n mcm2..mmg teruja saat tuh.....
3thn ms aku di kolej, aku join kelab seni dan tarian..aku jOin kelab, aku menari, buat show sana sni..then smpe la aku terjebak nge bidang Modeling..(ikut rakan2 je tgk) last2 minat tuh dtg..smpelah aku msuk pertandingan fesyen Muslimah anjuran Kelab Seni Dan Kebudayaan KTB..mmg rezeki aku aku menyandang tempat ke-2..heheheh ..satu kolej pangil aku model..koya kejab...haha
Actually, ak mmg sukekan bende2 cantik nim..aku sukekan accessory..aku suke matchingkan pakaian2 aku...hehe juz satu jer ak xsuke..AKU XSUKE MAKE-UP ..tlun la..aku pling benci bende2 alah nim...mengOtorkan muke aku jer..hehehe
3thn ms aku di kolej, aku join kelab seni dan tarian..aku jOin kelab, aku menari, buat show sana sni..then smpe la aku terjebak nge bidang Modeling..(ikut rakan2 je tgk) last2 minat tuh dtg..smpelah aku msuk pertandingan fesyen Muslimah anjuran Kelab Seni Dan Kebudayaan KTB..mmg rezeki aku aku menyandang tempat ke-2..heheheh ..satu kolej pangil aku model..koya kejab...haha
Actually, ak mmg sukekan bende2 cantik nim..aku sukekan accessory..aku suke matchingkan pakaian2 aku...hehe juz satu jer ak xsuke..AKU XSUKE MAKE-UP ..tlun la..aku pling benci bende2 alah nim...mengOtorkan muke aku jer..hehehe
Then Bila aku further stadi (IJAZAH -Sarjana Muda Pengurusan Maritim) minat aku lebih cenderung ke arah korporat..erm..AGAIN..!! pengaruh persekitaran aku mengubah pendirian aku...hahahah
Dan Kini aku hanya mampu berdoa dan berusaha tuk capai kejayaan...Doakan aku ye rakan2 sekalian...
Kesenian Raja-Raja Melayu Negeri Serambi Mekah....
Ni bleh dikatekan minum smbil menyelam ni...hehehehe..
Pada 2ohb Julai kami (anak2 maritim) pergi ke Key Bee tuk Jilid Report kami..Oleh kerana kami praktikal di Kelantan so area tumpuan klntan ler xkan la nk p jauh2 semate2 nk Jilid ..ye doP???Berjam2 cari lelOh ke diri (bukan saye ,mereka la..sy mai time nk p jilid jer..hehe)
Pada 2ohb Julai kami (anak2 maritim) pergi ke Key Bee tuk Jilid Report kami..Oleh kerana kami praktikal di Kelantan so area tumpuan klntan ler xkan la nk p jauh2 semate2 nk Jilid ..ye doP???Berjam2 cari lelOh ke diri (bukan saye ,mereka la..sy mai time nk p jilid jer..hehe)
TADAA...!!!!
FINALLY, JUPE JUGOP....lega tgu company kol juz nk amik jer....lg 2 minggu no habis....
Eh lari topik lak... after siap smua keje ..Kitorg berempat pom Jejalan la..Then singgah di Muzium atau Rumah tinggalan Raja-Raja Melayu Negeri kelantan....
!st time jejak kaki snim mmg terasa aura..(se mcm berhantu pom ade..Opssss.) seyes rase mcm aku duk kat zaman dahulu kale....
Persandingan..
Istiadat melengang Perut..
Istiadat Berkhatam..
Kawasan rumah..(tingkat atas)
Dan macam2 lagi la....Jika ingin merasai nye dan menyaksikan sendiri kehalusan seni ukiran .Sila datang ke Kota Bharu Negeri Serambi Mekah...
Tiket murah jer..RM 2..hehe (ermm dlu RM 1 jer) hoho
Tuesday, 16 July 2013
La Tah Zan..(Jangan Bersedih)
Setiap manusia mungkin pernah merasai kesedihan...kekecewaan....kepiluan...keperitan dan sebagainya....
Kalau diingatkan kembali mmg sakit hati..
Dari segi pengalaman aku sendiri..aku perit sebenarnye tuk bercinta kembali namun....
Jika kite fikir dari sudut lain andai itu sudah takdir terima lah hati terbuka..
" mung cakap senang r..hok rase jer tau pedih ea.....!!!"
mule2 sape leh trm..lame2 aku okai jer..bak kate org pengalaman itu mengajarkan kite agar lebih dewasa..Right..????
Tapi, percaya lah Allah lS.W.T lebih tahu pe yg terbaik tuk kite ..dari baby lg dah tertulis sape Jodoh kite....
Berdoa+ usaha = tawakal..
pe kaitan lop??haha mkne sakni kate..kite tumpukan hok ane lu penting..bg hok msih single mcm aku nim ( single ke and available ) baik tumpu pd kejayaan n berbakti pd oram tue lg baik...xyah la buang masa duk kenang org yg x sudi...
Nasihat tuk aku dan yg lain.....
Monday, 15 July 2013
Cita-cita dan Cinta
Cita2???
yep cita-cita adalah merupakan impian,hasrat, keinginan kita dlm mencapai sesuatu...itulah 'cita-cita' mengikut kefahaman aku...
MANAKALA
Cinta??
Cinta merupakan rasa yang indah bagi seseorang apabila dilamun cinta..hehe..Im Falling In Love...Cinta banyak jenis..
Ada cinta monyet..Cinta Abadi..Cinta Allah S.W.T, Cinta sesama makhluk..Cinta Muka Buku..eh silap2..mcm tu lah byk jnis cinta kite leh olahkan..Dan CINTA ni adlah anugerah yg tulus bg mereka yg merasainya..Jangan sesekali mencemarkannya dgn perkara2 x baik..huhuhu
Aku sebenarnye minat dalam bidang korporat dan peragaan (model) .Aku mmg suke berhadapan dgn org ramai.Suka bertukar pendapat. Suke membuat kerja2 amal dan kerja2 yang berunsurkan Integriti ..
Dalam Bidang peragaan,
aku suka bergaya,sukakan fesyen, aku suke bnde2 cantik, aku sukekan accessory..suke kasut yg banyak..koleksi baju yg banyak..aku boros orgnye..hehehehe..Barang2 aku xde la branded sngat.. se dua tu ada la..aku suke yg simple je murah dan berkualiti ..asal matching yg bijak ..yg muroh pom leh nmpak mahal..yedOp??
yg penting yakin dgn diri sendiri.... Holah....
Nantikan episod seterusnye.....
Aku sebenarnye minat dalam bidang korporat dan peragaan (model) .Aku mmg suke berhadapan dgn org ramai.Suka bertukar pendapat. Suke membuat kerja2 amal dan kerja2 yang berunsurkan Integriti ..
hehe ..Gambar Contoh...
Baju KEparat..eh baju Korporat
Bidadari Dunia..kihkih
Dalam Bidang peragaan,
aku suka bergaya,sukakan fesyen, aku suke bnde2 cantik, aku sukekan accessory..suke kasut yg banyak..koleksi baju yg banyak..aku boros orgnye..hehehehe..Barang2 aku xde la branded sngat.. se dua tu ada la..aku suke yg simple je murah dan berkualiti ..asal matching yg bijak ..yg muroh pom leh nmpak mahal..yedOp??
yg penting yakin dgn diri sendiri.... Holah....
Nantikan episod seterusnye.....
Di Kala Kebosanan Di Pejabat..
Hari ini dah masuk hari ke enam kite berpose ye dop????
Haa..aqu nop kongsi sket rutin harian aq di ofis..hahahah
Nop tau dop nape??? Jeng Jeng Jeng...!!
kait buah dipetang hari...
kak dah salah soram pekeje di opis..
kak dah salah soram pekeje di opis..
hahaha..mkn colek lepas terawih ..sedap nim...nyummy
lau nop knl ni la jambu air...sedap dimakn begitu saje..OOO gardenia..eh silap..Ooo jambu air..hahhaa..
mkn byk sgt jambu air..kepale pom dh masuk air..kik kik
lau nop knl ni la jambu air...sedap dimakn begitu saje..OOO gardenia..eh silap..Ooo jambu air..hahhaa..
mkn byk sgt jambu air..kepale pom dh masuk air..kik kik
well..kalu nop tau akulah puteri segala colek buah..hahaha..nanas dan segale2 jeruk jer aku xmkn..hehe yg lain aku sapu..amcm hebat x??heheheh
Wednesday, 10 July 2013
Dugaan Bulan Ramadhan..
Hari ini masuk hari ke-2 umat Islam berpuasa..Namun bak kate oram dugaan bulan puasa mengajar kite banyak erti kesabaran..
Peristiwa ini berlaku pada malam semalam ..Bonsai abah kesayanagan ku dicuri...! Jahat sungguh perangai manusia ini..Di bulan mulia ini pom masih mahu mencuri..
Sepanjang aku hidup aku xpernah tengok muka anah aku yg sedih tuh...kalu benar ini dugaan bulan puasa kami terima tapi lau ini mmg kerja manusia durjana ..ENGKAU tunjukkan lah KEBESARAN- MU YA ALLAH...
Peristiwa yang menimpa family aku ni bleh kite jadikan teladan.Jangan ad di kalangan kite pom jadi macam nim....Jadikan lah bulan yang mulia ini penuh keberkatan dengan kebaikan dan amalan2 baik , bukan dengan kejahatan yang kite lakukan...
Sesungguhnya para malaikat mencatit segala amalan kita..segeralah bertaubat..masih belum terlambat untuk kite mengubah dan berubah ke arah lebih baik...
Peristiwa ini berlaku pada malam semalam ..Bonsai abah kesayanagan ku dicuri...! Jahat sungguh perangai manusia ini..Di bulan mulia ini pom masih mahu mencuri..
Sepanjang aku hidup aku xpernah tengok muka anah aku yg sedih tuh...kalu benar ini dugaan bulan puasa kami terima tapi lau ini mmg kerja manusia durjana ..ENGKAU tunjukkan lah KEBESARAN- MU YA ALLAH...
Peristiwa yang menimpa family aku ni bleh kite jadikan teladan.Jangan ad di kalangan kite pom jadi macam nim....Jadikan lah bulan yang mulia ini penuh keberkatan dengan kebaikan dan amalan2 baik , bukan dengan kejahatan yang kite lakukan...
Sesungguhnya para malaikat mencatit segala amalan kita..segeralah bertaubat..masih belum terlambat untuk kite mengubah dan berubah ke arah lebih baik...
Saturday, 6 July 2013
Kenangan manis Bersama JKDM Rantau Panjang
PERTANDINGAN MENEMBAK MUHIBBAH
Hehe..aq dr kecik lag mmg suke aktiviti lasak..bl ad pluang cmni mmg aq xpenah lepas..
TQVM pd yg memberi peluang tuk aku merasa dan memegang sendiri pistol dan senapang..
Gian pom ad..hahahah
Taklimat Dari PPK Rantau Panjang ,Tuan Aziz Bin Omar
Sakit bahu masih terasa....hehe
Tuesday, 2 July 2013
Ramadhan Bakal Menjelma...
Erm...
kadang-kadang kite x sedar eh cepat btoi masa berlalu...
kite nop pose doh wehhhhhhhhhhhhhhhh....
Hehe aq bkn la nop hipokrit tp bl Ramadhan je kite pom automatik akn jd baik..hehe well..Hope Ramadhan kali ini lebih bermakna dlm diri..kite berubah menjadi lebih baik dr sebelumnya..makin baik akn datang...
Bila renung2 kite ni sedar dop sedor byop saloh benornye...walaupom salah tu xdelah sebesar mana..tapi lame2 akn jd besar lau kite tdk mengubahnye...
sO mula dgn niat di hati ikhlas tuk berubah..ok cik Neesa??mcm tu la...
Tuesday, 28 May 2013
Ciri2 lelaki Idaman...
DAN PALING PETING MATANG DALAM SEGALA HAL....
Itulah antara gambaran lelak idaman setiap wanita..ye dop??hahha
Kita Hanya Berdoa...Moga ketemukan dgn Jodoh yg baik2..keturunan yg baik2..agar t generasi akn dtg pom terus baik2...
InsyaAllah...
Nama2 Penghuni Hati..
MOHD YUSMAN MAMAT
MAHASAN MAHMOOD
SHAREEZ HAFIFIN
ZURKANAIM ISMAIL
AHMAD AIDIL AZHAR
MUHAMMAD NASIR RAHMATDIN
Banyak suka-duka...
kini nama2 ni hanya tinggal kenangan..
agaknya yg ke -7 sape ye???huhuhuhu
lagi2 soal hati...
Sunday, 26 May 2013
Drama peberet aqu...THE BEAUTIES..
Setiap Hari Isnin-Khamis Jam 6 petang di TV2...
Kalian pasti pom tengok cite ni kan????Erm..aq suke gler cite nim??Blik keje kul 5..solat dan mandi siap2 msti dh terpacak depan TV..hehe
Kisah drama ni kisah liku-liku kehidupan anak wayang ..Hurm drama ni mngajar kite soal kehidupan yang sebenar...Soal cinta..keluarga..sahabat..kerja..dan macam2 lagi...
Paling aq suka part percintaan antara Wah Nung dan Chiu Kwan..
Dan Pengorbanan seorang ayah...Cukup terharu...
Tuesday, 21 May 2013
Orang Baru la kate kan...
aku x faham la..hish buat salah xbuat pom salah.....
agaknye setiap org melalui pe yg aq lalui..kan?kan?kan?
Aq hanya pelajar praktikal dan masih belum fasih dgn kerja2.
yg aq xsuke ad pihak mengambil kesempatan ke atas student L.I..bile p.k positif..byak manfaat kan...
mn tak nye..hmpir 4 bulan disini bleh dikatekan semua keje aq tau..Hebat x aq??kahkahkah...
Lain org lain care kan??same gak lain penyelia lain la arahan nye..penim penim..
Tapi banyak pengalaman aq peroleh..mcm2 kerenah..dlu dlm kelas kerenah rakan2 nim kerenah rakan sekeje..brbagai umo..ad pangkat abg..pangkat ayah..datuk pom ad...heheh...
Pe yg jd lucu, aq lam pejabta mmg jd perhatian..nk wat cmne tmpat aq nim perempuan xramai..kami e4 org jer...soram dh khwen..lg 3 masih bujang..ngeh3...
agaknye setiap org melalui pe yg aq lalui..kan?kan?kan?
Aq hanya pelajar praktikal dan masih belum fasih dgn kerja2.
yg aq xsuke ad pihak mengambil kesempatan ke atas student L.I..bile p.k positif..byak manfaat kan...
mn tak nye..hmpir 4 bulan disini bleh dikatekan semua keje aq tau..Hebat x aq??kahkahkah...
Lain org lain care kan??same gak lain penyelia lain la arahan nye..penim penim..
Tapi banyak pengalaman aq peroleh..mcm2 kerenah..dlu dlm kelas kerenah rakan2 nim kerenah rakan sekeje..brbagai umo..ad pangkat abg..pangkat ayah..datuk pom ad...heheh...
Pe yg jd lucu, aq lam pejabta mmg jd perhatian..nk wat cmne tmpat aq nim perempuan xramai..kami e4 org jer...soram dh khwen..lg 3 masih bujang..ngeh3...
hahahhahahhahaah...mcm ni la yep keadaan ku
okailah nk smbung keje lak nim..papehal t borak2 lg yep...
Monday, 20 May 2013
Presentation Day..
Alhamadulillah segala2nye sudah selesai....
Pada 19hb 2013, Ahad tepat jam 2.oopm aku telah membentangkan slide laporan akhir..gagap pom ad..sebab presentation kali ini bkn dgn student mahupun lecturer sj tp pegawai juga turut ad...
hati ini berdebar2 Tuhan je tau..Dalam penuh keyakinan ada juga gagapnye haha..alahai..malu sudah..mcm xpenah present lak...lantak p la..janji audien faham pe aq nk smpaikan..kihkihkih...
Ni adalah video aq present ..selamat menonton
Pada 19hb 2013, Ahad tepat jam 2.oopm aku telah membentangkan slide laporan akhir..gagap pom ad..sebab presentation kali ini bkn dgn student mahupun lecturer sj tp pegawai juga turut ad...
hati ini berdebar2 Tuhan je tau..Dalam penuh keyakinan ada juga gagapnye haha..alahai..malu sudah..mcm xpenah present lak...lantak p la..janji audien faham pe aq nk smpaikan..kihkihkih...
Ni adalah video aq present ..selamat menonton
maklumat akan diupdate dr semasa ke semasa
Ku kesepian tanpamu..
betol la kate orang jodoh pertemuan di tangan Tuhan....
aq bukan menyalahkan takdir tapi maybe dia bkn jodohku...
Telah lame ku impikan kebahgiaan namun tuhan yg tentukan segala2nya....
aq hnya berserah....
sepanjang perkenalan aq ckup2 bahagia....dialah kawan..dia lah buah hati..dialah penaik semangat..dialah segala2nye.....dia terlalu baik bg ku..ckup sempurna..
tp ape daya ku sngkakan panas rupanye hujan di tgh jalan..ceh lirik lagu pulak.....hohohoho
aq xtau dimana silapnye...aq xtau dimana kurangnya..arghh..bukan aq xlayak utknye..yeah itu yg BENAR..
Aq memujuk hati ini untuk trus brsabar dan berdoa..Andai dia bahgia dgn org lain WHY NOT..aq pttnye turut gembira untuknye...
aq bukan menyalahkan takdir tapi maybe dia bkn jodohku...
Telah lame ku impikan kebahgiaan namun tuhan yg tentukan segala2nya....
aq hnya berserah....
sepanjang perkenalan aq ckup2 bahagia....dialah kawan..dia lah buah hati..dialah penaik semangat..dialah segala2nye.....dia terlalu baik bg ku..ckup sempurna..
tp ape daya ku sngkakan panas rupanye hujan di tgh jalan..ceh lirik lagu pulak.....hohohoho
aq xtau dimana silapnye...aq xtau dimana kurangnya..arghh..bukan aq xlayak utknye..yeah itu yg BENAR..
Aq memujuk hati ini untuk trus brsabar dan berdoa..Andai dia bahgia dgn org lain WHY NOT..aq pttnye turut gembira untuknye...
SEJUJURNYA, siapa dirimu masih aku TIDAK MENGETAHUI..sehingga tiba waktunya bila Allah mengizinkan nanti, untuk ku tahu siapa dirimu..moga berkesempatan, diberi RUANG DAN PELUANG untukku bertemu denganmu..tidak akan aku sia-siakan waktu itu, InsyaAllah..
p/s : Dalam BISIKAN DOA, ada SEGARIS NAMA yang ku mohon pada Allah..seandainya benar dia, semoga Allah permudahkan semua..ku sampaikan SALAM RINDU, moga kamu akan terus BAIK-BAIK saja..dan moga Allah MENJAGA kamu, seperti mana Dia menjagaku..mudah-mudahan..
p/s : Dalam BISIKAN DOA, ada SEGARIS NAMA yang ku mohon pada Allah..seandainya benar dia, semoga Allah permudahkan semua..ku sampaikan SALAM RINDU, moga kamu akan terus BAIK-BAIK saja..dan moga Allah MENJAGA kamu, seperti mana Dia menjagaku..mudah-mudahan..
Subscribe to:
Posts (Atom)



















.jpg)
.jpg)
.jpg)



