Sunday 16 September 2012

Layakkah aku


LAYAKKAH AKU UNTUK BERJAYA??

Layakkah aku Berjaya??
.....................Sudah tentu LAYAK!!! Jika aku ......

ü  sanggup bekerja keras,

ü  sanggup byk membaca,

ü  sanggup terima teguran

ü  sanggup menanggung malu tatkala berdepan kesilapan...

Yeahhhh.jika aku dapat harungi ini semua aku pasti akan Berjaya malah cermerlang dalam hidup di dunia juga di akhirat..InsyALLAH!!!
Org yg banyak mentertawakan kesilapan orang lain sebenarnya menutup peluang untuk dia Berjaya kerana malu kelemahanya terserlah. Dia mentertawakan orang lain supaya kawan2 nya tdk nmpak kelemahan dirinya.Org seperti ini ad di mana2.
Org yg tdk malu mengakui kesilapan dan sanggup mengakui kelemahan berpeluang utk Berjaya kerana dia terdorong untk jd lebih baik dari yg sebelumnya. Org sebegini mnjadikan kesilapan sebagai cara untuk dia tahu apa yg betul.~~~MINDSET BERANI GAGAL
Elakkan diri suka ketawakan kesilpana org lain kerana sikap ini mndtgkan kesan yg buruk terdorong kita tuk tidak memajukan diri sendiri.mana-mana kesilapan yg dilakuan insan lain tak kira kecil atau besar kita terapkan sebagai ilmu dan teladan bukan mentertawakan atau mengumpat perihal insan tersebut.
Sesungguhnya “ SUCCESSFUL PEOPLE TALK ABOUT IDEAS “
                       “ ORDINARY PEOPLE TALK ABOUT OTHER PEOPLE”

No comments:

Post a Comment